Timpul ne arată că SecuROM n-a fost cea mai tare chestie

Timpul ne arată că SecuROM n-a fost cea mai tare chestie

Acum câțiva ani, înainte ca Steam să prindă viteză și notorietate, jocurile se cumpărau aproape exclusiv pe suport fizic. I.e. DVD (sau CD). Iar producătorii de jocuri făceau tot posibilul să prevină copierea acestora cu tot felul de protecții, care mai de care mai stupide: SecuROM, SafeDisc etc, astfel că erai tot timpul obligat să te joc cu discut înfipt în PC. Sau cu imaginea montată în Daemon Tools & co.

Sigur, au fost destui care au decis că este o idee bună să facă o combinație între aceste protecții și necesitatea unei conexiuni permanente (parcă Hitman a fost așa).

Problema cu aceste protecții era și că se băgau adânc în sistemul de operare, de multe ori ducând la crash-uri si ecrane albastre, mai ales dacă aveai proasta inspirație să instalezi două jocuri ce folosesc versiuni diferite ale aceleiași protecții. Cred că treaba asta a contribuit din plin la instabilitatea Windows…

Pentru că trebuie să pedepsim utilizatorii. Așa le trebuie dacă au fost destul de proști să ne cumpere produsul! Mă mir că nici un producător nu s-a gândit să-și vândă jocul cu o cheie HASP (un dongle USB)…

În fine, ca să n-o mai lungim, jocurile ce folosesc aceste protecții nu vor mai putea fi rulate pe Windows 10. Ceea ce înseamnă recunoașterea mai mult sau mai puțin oficială a faptului că toate aceste protecții DRM au fost, de fapt, o idee proastă.

2 Comentarii

Ionut Popa a scris

Din fericire jocurile din ultimii ani nu mai vin cu porcariile astea de protectii. Ori asta, ori am inceput sa cumpar prea multe jocuri de pe Steam :)

Nici nu cred ca mai sunt motive sa insiste atat de mult pe protectiile astea, in special la titlurile multiplayer, cand ai nevoie de jocul original ca sa intri online si sa te bati cu prietenii. Au rezolvat cumva problema in modul normal, adica au creat un produs mai bun pe care ti-l doresti suficient de mult cat sa platesti pentru el din prima zi.

Ionuț Staicu a scris

Acum zece ani era imposibil să cumperi un joc și să-l descarci online. Făceai comandă, așteptai câteva zile să ți-l livreze etc. Plus că o conexiune permanentă nu era ceva atât de comun, de asta modul multiplayer în majoritatea jocurilor lansate până nu demult este LAN.

Adaugă un comentariurăspuns pentru

Link-urile în context sunt binevenite. Comentariile fără nume/email valid sunt șterse.
PS: Comentariul NU este editabil.

Site-ul blog.iamntz.com utilizează cookie-uri. Continuarea navigării presupune acceptarea lor. Mai multe informații.

windows apple dropbox facebook twitter